ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ κωδικός KS2004

Οι βασικές αρχές της μοντεσσοριανής παιδαγωγικής και εφαρμογές στη διδακτική πρακτική

23/06/22 - 25/06/22 (09:00 - 15:00)
18 ώρες

Επιστημονικός υπεύθυνος σεμιναρίου:

Δημήτρης Χασάπης Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κοινοφελούς Ιδρύματος Μαρίας και Σωτήρη Γουδέλη

Οργανωτές – Εισηγητές σεμιναρίου:

Έλσα Χωριανοπούλου, Διευθύντρια Μοντεσσοριανής Σχολής Αθηνών - Μαρία Γουδέλη
Σπύρος Κόλλας, Εκπαιδευτικός Μοντεσσοριανής Σχολής Αθηνών - Μαρία Γουδέλη
Η Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών Μαρία Γουδέλη, οργανώνει ένα σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δημοτικού σχολείου με θέμα «Οι βασικές αρχές της μοντεσσοριανής παιδαγωγικής και εφαρμογές στη διδακτική πρακτική».
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η γνωριμία των συμμετεχόντων με τις αρχές που διέπουν τη μοντεσσοριανή παιδαγωγική θεωρία και με τον τρόπο που αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό και στη λειτουργία μιας μοντεσσοριανής τάξης (με έμφαση στις αρχές του 2ου σταδίου ανάπτυξης των παιδιών, ηλικίες 6-12 ετών).
Στο πλαίσιο ενός τριήμερου πλήρως βιωματικού εργαστηρίου οι συμμετέχοντες θα αναλάβουν τον ρόλο των μαθητών μιας μοντεσσοριανής τάξης. Εκεί θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά της και τον τρόπο που αυτή είναι δομημένη αλλά και θα αναγνωρίσουν εμπειρικά το «νέο» ρόλο του δασκάλου στο πλαίσιο μιας μαθητοκεντρικής διαδικασίας. Παράλληλα θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες που υλοποιούν οι μαθητές μας και θα χρησιμοποιήσουν απτικά εργαλεία (το μοντεσσοριανό υλικό) για την υλοποίηση των στόχων τους. Μισάωρες ένθετες εισηγήσεις/συζητήσεις θα παρεμβάλλονται στη βιωματική διαδικασία επιμόρφωσης προκειμένου να συζητηθεί το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο:
  • τα 4 στάδια ανάπτυξης του παιδιού κατά Μοντεσσόρι και ο τρόπος που αυτά επιδρούν στον παιδαγωγικό και διδακτικό σχεδιασμό μιας μοντεσσοριανής τάξης
  • η φιλοσοφία της Κοσμικής εκπαίδευσης που διέπει τη λειτουργία της μοντεσσοριανής τάξης του 2ου σταδίου ανάπτυξης των παιδιών
  • ο ρόλος του μοντεσσοριανού δασκάλου
  • τα χαρακτηριστικά του υλικού που ανέπτυξε η Μαρία Μοντεσσόρι
  • οι προσαρμογές που χρειάστηκε να κάνει η Μαρία Γουδέλη για την ελληνική πραγματικότητα, κ.α.

Κόστος Σεμιναρίου: 100 €

Διάρκεια: 18 ώρες

Τόπος διεξαγωγής: Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών «Μαρία Γουδέλη», Χατζοπούλου 2 Αθήνα

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 23/06/22 - 25/06/22(09.00-15.00)

Αριθμός συμμετεχόντων: 20 (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)

Πληροφορίες σεμιναρίου: Γραμματεία της Σχολής 210-6925100

Δήλωση συμμετοχής: Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να συμπληρώσουν και να στείλουν την Αίτηση Συμμετοχής στο Σεμινάριο μαζί με το βιογραφικό τους ως τη Δευτέρα 06/06/2022 στο info1@montessoriani.gr μαζί με το αποδεικτικό κατάθεσης του ποσού προεγγραφής.

Κόστος προεγγραφής: 30 ευρώ (30% συνολικού ποσού). Κατάθεση στο λογαριασμό IBAN: GR9001401100110002320006927 (ALPHA BANK), συμπληρώνοντας στην αιτιολογία KS2004 και το ονοματεπώνυμο του συμμετέχοντα.

Εξόφληση: την πρώτη ημέρα του σεμιναρίου.

Το σεμινάριο αφορά εκπαιδευτικούς Δημοτικού σχολείου.

Η Έλσα Χωριανοπούλου, είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών τίτλων και AMI diplomas στη μοντεσσοριανή αγωγή (Master in Montessori Education, elementary level 6-12, Loyola University, USA και Master in Montessori Pedagogy 0-6, Universitat de Vic, España) και υποψήφια διδάκτωρ στο ΕΚΠΑ, δραστηριοποιείται στο χώρο της μοντεσσοριανής αγωγής από το 2003 ως δασκάλα δημοτικού και διευθύντρια στη Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών Μαρία Γουδέλη, καθώς και ως οργανώτρια και εισηγήτρια σειρών σεμιναρίων εκπαίδευσης ενηλίκων (εκπαιδευτικών, γονέων, κ.α.) αναφορικά με τη μοντεσσοριανή αγωγή.

Ο Σπύρος Κόλλας, είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου με αντικείμενο τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και την εκπαίδευση εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων, δραστηριοποιείται στο χώρο της εκπαίδευσης ως δάσκαλος δημοτικού στη Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών Μαρία Γουδέλη από το 2009, ως ερευνητής και διδάσκων σε Παιδαγωγικά Τμήματα (ΕΚΠΑ και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) από το 2015, και ως οργανωτής και εισηγητής σεμιναρίων προς εκπαιδευτικούς αναφορικά με θέματα διδακτικής Φυσικών Επιστημών ή με ζητήματα μοντεσσοριανής αγωγής.

Loading...