Ποιοι Είμαστε

Η Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών Μαρία Γουδέλη είναι ένα ιδιωτικό σχολείο που ακολουθεί το Μοντεσσοριανό σύστημα αγωγής κι εκπαίδευσης, όπως αυτό διαμορφώθηκε από τη Μαρία Γουδέλη για την ελληνική πραγματικότητα.

Στη Σχολή μας φοιτούν μαθητές από 2,5 ως 12 ετών σε 3 βαθμίδες εκπαίδευσης:

  • Παιδικός Σταθμός
  • Νηπιαγωγείο
  • Δημοτικό

Ιδιοκτήτης του Σχολείου είναι το Κοινωφελές μη-κερδοσκοπικό Ίδρυμα Μαρίας και Σωτήρη Γουδέλη

Μονάδες:

Στη Σχολή μας λειτουργούν 3 βαθμίδες εκπαίδευσης – Παιδικός Σταθμός, Νηπιαγωγείο και Δημοτικό. Κάθε τάξη έχει μέχρι 23 μαθητές και συνήθως 2 δασκάλους, αναλόγως των αναγκών

Οι Αρχές του Σχολείου μας:

Βασική αρχή της Σχολής μας είναι ο σεβασμός του ρυθμού ανάπτυξης και της προσωπικότητας κάθε παιδιού. Όλα τα παιδιά γεννιούνται έχοντας εσωτερικό κίνητρο για μάθηση και εξέλιξη. Κανένα παιδί δεν είναι τεμπέλικο από τη φύση του! Οι ενήλικες χρειάζεται να προστατεύουμε το εσωτερικό κίνητρο του παιδιού και να το τροφοδοτούμε.

Εφαρμόζουμε την αυτοαγωγή ως μέθοδο διδασκαλίας. Οι μαθητές στο σχολείο μας εργάζονται ατομικά, δεν υπάρχει «καθ’ έδρας» διδασκαλία, αφού οι ανάγκες του καθενός είναι ατομικές.

Ακολουθούμε ένα σύστημα ελεύθερης επιλογής εργασίας από τους μαθητές, σε μια συνεχόμενη χρονική περίοδο χωρίς διακοπές, καθημερινά.

Οι τάξεις στο Σχολείο μας έχουν ένα προσεκτικά προετοιμασμένο μοντεσσοριανό περιβάλλον επιστημονικά οργανωμένο με το πλούσιο μοντεσσοριανό υλικό μάθησης, προωθώντας την αυτονομία των μαθητών.

Οι τάξεις μας έχουν μεικτές ηλικίες μαθητών (2-3 διαφορετικές ηλικίες). Έτσι ενισχύουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών, ενώ σεβόμαστε τους διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Μόνη εξαίρεση η τάξη των Νηπίων, για κοινωνικούς και γνωστικούς λόγους.

Ο μοντεσσοριανός δάσκαλος υποστηρίζει την ανάπτυξη των μαθητών σε όλους τους τομείς (γνωστικό, κοινωνικό, συναισθηματικό), τους συνδέει με το υλικό και το περιβάλλον, παρατηρεί, καθοδηγεί όπου χρειάζεται, και συντονίζει την ομάδα.

Στο σχολείο μας υποστηρίζεται η αυτονομία των παιδιών, καθώς στόχος μας είναι κάθε παιδί να χτίσει τις απαραίτητες δεξιότητες προκειμένου να εξελιχθεί σε μία αυτόνομη κι ανεξάρτητη προσωπικότητα.

Στο Σχολείο μας δουλεύουμε πολύ την έννοια της ελευθερίας με όρια. Έτσι βοηθάμε το παιδί να οδηγηθεί σταδιακά στον αυτοέλεγχο. Υπάρχουν μικροί και απλοί κανόνες τάξης που ακολουθούνται από όλους, μεγάλους και μικρούς.

ΟΧΙ στην τιμωρία και την επιβράβευση, ΝΑΙ στη φυσική συνέπεια και την ενθάρρυνση. Στόχος μας είναι το ενδιαφέρον του μαθητή να προκύπτει από τη χαρά της εργασίας και την ικανοποίηση του εσωτερικού του κινήτρου.

Αποφεύγουμε τους χαρακτηρισμούς και τις συγκρίσεις μεταξύ των μαθητών. Η διάθεσή μας είναι πάντα θετική προς το παιδί. Η σύγκριση οδηγεί στον ανταγωνισμό που δεν προωθείται στο σχολείο μας.

Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο (1ο Στάδιο Ανάπτυξης):

Η Σχολή μας διαθέτει τρεις τάξεις με μαθητές μεικτών ηλικιών, 2,5 ως 5 ετών, και μία τάξη με μαθητές 5-6 ετών (Νηπίων). Οι τάξεις μεικτών ηλικιών βοηθούν το παιδί να μαθαίνει βάσει του προσωπικού του ρυθμού ανάπτυξης, σε ένα ψυχικό περιβάλλον ηρεμίας, αλληλοσεβασμού κι αλληλεπίδρασης με παιδιά διαφορετικών ηλικιών. Στην τάξη των Νηπίων, τα παιδιά εμβαθύνουν ακόμα περισσότερο σε διάφορες γνωστικές έννοιες και δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων.

Δημοτικό (2ο στάδιο ανάπτυξης):

Το Δημοτικό μας περιλαμβάνει τρεις τάξεις μεικτών ηλικιών: ΑΒ΄, ΓΔ΄ και ΕΣΤ΄. Η έμφαση δίνεται στην κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου και στην ενίσχυση του Λογικού Νου. Η εργασία στην τάξη οργανώνεται από τους ίδιους τους μαθητές με την υποστήριξη του δασκάλου. Όλη η εργασία γίνεται εντός της τάξης με το μοντεσσοριανό υλικό, άρα δεν υπάρχει δουλειά για το σπίτι.

Υλικό

Οι τάξεις μας έχουν πλούσιο διδακτικό-αναπτυξιακό υλικό που καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών, βάσει των δεξιοτήτων και των ενδιαφερόντων τους. Είναι φτιαγμένο από φυσικά υλικά, με απλά κι ελκυστικά χρώματα, και ακριβείς διαστάσεις. Δουλεύεται κατά βάση ατομικά και ενέχει το στοιχείο του αυτοελέγχου, έτσι ώστε το παιδί να εργάζεται αυτόνομα.


Εκπαιδευτικοί

Κάθε τάξη έχει ένα βασικό δάσκαλο, το πρόσωπο αναφοράς των παιδιών, που εμψυχώνει, συντονίζει, και παρατηρεί και βοηθά τους μαθητές να καλύπτουν τις ανάγκες τους σε όλα τα επίπεδα. Ο μοντεσσοριανός βοηθός αναλαμβάνει τη φροντίδα του περιβάλλοντος της τάξης και υποστηρίζει τη γενική της λειτουργία. Το σχολείο μας στηρίζει και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ειδικός παιδαγωγός που ενισχύει το δάσκαλο στο έργο του.

Ιδρυτές

Η Μαρία Εδελστάιν Γουδέλη μαθήτευσε κοντά στη Μαρία Μοντεσσόρι (1933). Ήταν η πρώτη που έφερε το μοντεσσοριανό σύστημα στην Ελλάδα στο νηπιαγωγείο της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, το 1937. Παραιτήθηκε από το δημόσιο το 1945, όταν απορρίφθηκε το αίτημά της να δημιουργήσει μοντεσσοριανό Δημοτικό. Μαζί με το σύζυγό της, Σωτήρη Γουδέλη, ξεκίνησε τη λειτουργία ιδιωτικού μοντεσσοριανού σχολείου το 1949. Ο Σωτήρης Γουδέλης, διακεκριμένος μαθηματικός, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία του σχολείου, μεριμνώντας για όλα τα πρακτικά και διοικητικά ζητήματα που απαιτούσε η λειτουργία του. Η Μαρία Γουδέλη, με την πολύπλευρη και βαθιά παιδεία της κατανόησε το θεωρητικό υπόβαθρο του μοντεσσοριανού συστήματος και το εφάρμοσε με έναν τρόπο δημιουργικό, που φέρει την προσωπική της σφραγίδα.

Loading...