Κυκλοφόρησε το 6ο τεύχος του Περιοδικού "Μοντεσσοριανή Αγωγή & Επαίδευση". Το περιοδικό εκδίδεται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μαρίας & Σωτήρη Γουδέλη.
"Αυτό το τεύχος του περιοδικού μας περιλαμβάνει ένα εκτεταμένο απόσπασμα ενός μαθήματος που παρέδωσε η Μοντεσσόρι στο Λονδίνο το 1921 στο πλαίσιο ενός προγράμματος εκπαίδευσης μοντεσσοριανών εκπαιδευτικών με θέμα την «παρατήρηση» των παιδιών. Χρησιμοποιώντας τον φυσιοδίφη Φαμπρ ως παράδειγμα άσκησης στην επιστημονική παρατήρηση, η Μοντεσσόρι συγκρίνει τον παρατηρητή με έναν ερευνητή και διατυπώνει προτάσεις για μια διεξοδική αλλά ουσιαστική παρατήρηση. Σημειώνει ότι η αυτογνωσία του παρατηρητή είναι απαραίτητη για τον έλεγχο των παρορμήσεών του να βοηθήσει ( στην ουσία να ενοχλήσει) το παιδί, ώστε να μπορέσει να παρατηρήσει τις αυθόρμητες συμπεριφορές του παιδιού. Μέσω της εξάσκησης, της υπομονής και της θέλησής του, ένας παρατηρητής θα γίνει «γαλήνιος αλλά δυνατός, ένα άτομο που ξέρει πώς να κυριαρχεί με την παρατήρησή του σε όλα όσα συμβαίνουν».
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλες και όλους που συνέβαλαν στη δημιουργία του τεύχους αυτού εκχωρώντας μας το δικαίωμα μετάφρασης και δημοσίευσης άρθρων τους.
Περιλαμβάνονται επίσης ενδιαφέροντα άρθρα της Σάρα Βέρνερ Άντριους για τον μύθο του «τέλειου» παιδιού, της Χλόε Μάρσαλ για την αποτελεσματικότητα της μοντεσσοριανής εκπαίδευσης όπως προκύπτει από πλήθος αποδεικτικών στοιχείων και της Κλώντια Βέλοβα Μανόβσκα για τις επιπτώσεις των μοντεσσοριανών αρχών στην ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας.
Στο τεύχος αυτό, όπως και στα προηγούμενα, περιλαμβάνεται μια βιβλιοπαρουσίαση, καθώς και ειδήσεις και ανακοινώσεις δραστηριοτήτων διεθνών ενώσεων μοντεσσοριανής αγωγής."
Από το Σημείωμα του Εκδότη, Δημήτρη Χασάπη, Ομότιμου Καθηγητή ΕΚΠΑ.
Μπορείτε να διαβάσετε το τεύχος από εδώ.